Produkt został ufundowany przez społeczność
Kampania STWORZE - gra planszowa
zebrała 311 008 złotych dzięki 3447 wpłatom.
Osiągnęła 691% zakładanego celu.
Zobacz kampanię

Egzemplarz gry planszowej - STWORZE.

Przygodowa gra planszowa STWORZE, przeniesie Was w świat słowiańskiej mitologii, pełnej niezwykłych magicznych postaci, żyjących w świecie ludzi i będących częścią ich codzienności.

209 zł

Dostępny za 2 tygodnie

KUP TERAZ! DODAJ DO KOSZYKA
Wysyłka: Cena (zł) Czas wysyłki (dni)
Paczkomaty 10 0
Kurier 20 0

Artbook STWORZE

Artbook zawiera zarówno grafiki wykorzystane w samej grze, jak i prace koncepcyjne oraz nigdzie wcześniej nie publikowane.

79 zł

Dostawa w 0 godzin

KUP TERAZ! DODAJ DO KOSZYKA
Wysyłka: Cena (zł) Czas wysyłki (dni)
Paczkomaty 10 0
Kurier 20 0

Torba bawełniana STWORZE

Torba bawełniana Eko (100% bawełna) z grafiką z gry planszowej STWORZE

19 zł

Dostawa w 3 dni

KUP TERAZ! DODAJ DO KOSZYKA
Wysyłka: Cena (zł) Czas wysyłki (dni)
Paczkomaty 10 0
Kurier 20 0

Zestaw 6 pocztówek STWORZE

6 pocztówek o wymiarach 14,8 cm x 10,5 cm z grafiką prezentującą jednego ze Stworzy: Rusałka, Mara, Licho, Bobo, Bezkost i Leszy.

15 zł

Dostawa w 3 dni

KUP TERAZ! DODAJ DO KOSZYKA
Wysyłka: Cena (zł) Czas wysyłki (dni)
Paczkomaty 10 0
Kurier 20 0

Opis produktu


Przygodowa gra planszowa STWORZE, przeniesie Was w świat słowiańskiej mitologii, pełnej niezwykłych magicznych postaci, żyjących w świecie ludzi i będących częścią ich codzienności. Potrafią one okazać łaskę, ale lekceważone, karzą ludzi swoim gniewem. W grze STWORZE gracze wcielają się w jednego z ośmiu bohaterów – Stworzy – i realizując kolejne misje, zwiększają swoje wpływy w Krainie.

Zwycięzcą zostanie to Stworze, które pierwsze zrealizuje wszystkie misje ze swojej talii Misji. Każda misja wymaga wykonania akcji, zaś każda akcja – podjęcia działań na planszy. Działania te mają doprowadzić do zwiększenia wpływów danego Stworza  w Krainie i w konsekwencji do zostania jej jedynym Opiekunem.

W ramach akcji można m.in. pomagać lub szkodzić ludziom, wykonać zadanie albo nasłać ludzi na leża innych Stworzy. Dodatkowo wybranie konkretnej akcji przybliża wszystkie Stworza do aktywacji Wydarzenia – takiego jak np. Dziady czy Jare Gody.

Pomysł na grę STWORZE zrodził się prawie 1,5 roku temu. To właśnie wtedy grupa pasjonatów zebrała się, zakładając inicjatywę wydawniczą Underworld Kingdom. Zespół składający się z grafików, rzeźbiarzy, ilustratorów, projektantów mechaniki i specjalisty od marketingu rozpoczął pracę pełną parą.

Gra jest skonstruowana w taki sposób, aby zapewnić dobrą zabawę zarówno graczom doświadczonym, jak i początkującym. Dlatego oferujemy dwa warianty rozgrywki:

Wariant podstawowy

W tym wariancie zalecamy ułożenie talii Misji według kolejności wskazanej na kartach.

Wariant zaawansowany

Zalecany po rozegraniu przynajmniej jednej gry i zapoznaniu się ze wszystkimi jej elementami.

W tym wariancie gracz układa Misje według własnego uznania, dodatkowo przekazując po jednej wybranej przez siebie karcie każdemu innemu graczowi. W ten sposób rywalizacja między Stworzami zaczyna się już na etapie układania Misji. Rozwiązanie to zwiększa też regrywalność. 

  • 108 drewnianych żetonów
  • 10 znaczników Stworzy 
  • 5 podstawek do znaczników Stworzy 
  • 5 kostek do gry, drewno 
  • 10 kart postaci 
  • 5 kart pomocy, skrótu zasad 
  • 187 kart – w wielkości 58×88 mm 
  • 106 kart – w wielkości 44×68 mm 
  • woreczek lniany z nadrukiem 
  • plansza 
  • 10 krótkich opowieści o każdym ze Stworzy

Instrukcja do pobrania TUTAJ

Ustawienie gry:

Aby rozpocząć grę, należy wybrać kartę Stworza, pobrać odpowiednią dla niego talię Misji, dobrać żetony Witalności oraz Oddziaływania i ułożyć je na karcie postaci. 

Następnie należy rozłożyć karty Wydarzeń oraz karty Akcji:

Potasujcie karty Wydarzeń i rozłóżcie je obok siebie. Na każdej karcie postawcie kostkę reprezentującą czas, jaki pozostał do danego Wydarzenia.

  • Przy graczach ustawcie kostki na wartość 4
  • Przy graczach ustawcie kostki na wartość 5
  • Przy graczach ustawcie kostki na wartość 6

Następnie potasujcie karty Akcji i poukładajcie je w pary, pod kartami Wydarzeń. 

Każda runda każdego gracza składa się z następujących kroków:

- Zagrywanie Efektów z kart Zadań i Misji

- Wybór i przesunięcie karty Akcji, zmniejszenie licznika Wydarzenia

- Wykonanie Akcji

- Wprowadzenie Efektów Wydarzeń

- Podsumowanie liczby żetonów Oddziaływania w Wioskach

- Ogłoszenie ukończenia Misji (maksymalnie jednej na rundę dla 1 gracza) 

   Działanie talii Misji oraz zwycięstwo w grze:

Misje są wykonywane dokładnie według ułożonej kolejności, zatem nie można zakończyć Misji, która jest w talii, na przykład Misji trzeciej, zanim nie wykona się Misji pierwszej i drugiej. Co więcej, Misję możemy zacząć wykonywać dopiero wtedy, gdy jest ona odwrócona na wierzchu talii, dlatego nie ma znaczenia, że np. wcześniej wykonaliśmy już dane działanie lub zaistniał efekt konieczny, aby daną Misję zakończyć.

Przykład:

Nasza właśnie odsłonięta Misja to: „Pokonaj Myśliwego w Puszczy Żywej”.  Nie ma znaczenia, że 3 rundy wcześniej już to zrobiliśmy przy okazji innych działań. Musimy ponownie wykonać ten cel, gdyż 3 rundy wcześniej nie mieliśmy tej Misji na wierzchu naszej talii.

W każdej rundzie gry, pod jej koniec, każdy z graczy może ogłosić, że właśnie zakończył aktualną Misję. Jeden gracz nie może zakończyć więcej niż jednej Misji  w rundzie.

Każdą Misję można zakończyć na 3 sposoby:

  • Wypełniając opisane na jej karcie zadania, cele, czynności itp.
  • Pokonując Woja / Guślarza
  • Wykonując skutecznie Akcję OTO JESTEM 

Karta zakończonej Misji jest odkładana na bok naszej karty Stworza, gdyż w dalszej części rozgrywki możemy jeszcze skorzystać z jednorazowego Efektu, który jest na tej karcie opisany. Następnie odkrywany i czytamy na głos treść karty naszej kolejnej Misji.

Po wykonaniu 2, 4 oraz 6 Misji nasze Stworze otrzymuje jeden Atrybut. Atrybuty to stałe nagrody dla postaci, które zwiększają nasze możliwości w dalszej części gry.

Co się stanie, gdy zakończymy 8. Misję? No cóż, wtedy naszym oczom ukaże się karta Opiekuna Krainy, a gra zakończy się naszym zwycięstwem.

W rzadkich przypadkach może się zdarzyć, że w tej samej rundzie więcej niż jeden gracz zakończy swoją 8. Misję. W jaki sposób wyłaniany jest wtedy zwycięzca? Jeśli wśród graczy z ośmioma zakończonymi Misjami jest osoba, która aktualnie rozgrywała swoją rundę gry, to ona wygrywa tę rozgrywkę. Jeśli zaś tak nie jest, to zwycięzcą zostaje gracz z wykonanymi wszystkimi Misjami, siedzący najbliżej po lewej stronie aktualnie kończącego swoją rundę Stworza. 

Przykład wykonania misji:

Przykładowe postaci w grze:

Bezkost

Artbook zawiera zarówno grafiki wykorzystane w samej grze, jak i prace koncepcyjne oraz nigdzie wcześniej nie publikowane.

Format A5, 48 stron.

SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie
Pre-Produkcja
Karty Misji
Karty Zwycięstwa
Niewykorzystane Grafiki
Podziękowania

Szczegóły produktu:

Torba bawełniana Eko (100% bawełna)
Gramatura 145g/m2
Rozmiar 38×41 cm, rączki 63 cm
Nadruk jednostronny

PRODUKCJA POLSKA

6 pocztówek o wymiarach 14,8 cm x 10,5 cm z grafiką prezentującą jednego ze Stworzy: Rusałka, Mara, Licho, Bobo, Bezkost i Leszy. 

O sklepie

Sklep kampanii STWORZE - gra planszowa
  Gry planszowe    Gdynia

Przygodowa gra planszowa STWORZE, przeniesie Was w świat słowiańskiej mitologii, pełnej niezwykłych magicznych postaci, żyjących w świecie ludzi i będących częścią ich codzienności. W grze gracze wcielają się w jednego z ośmiu bohaterów – Stworzy – i realizując kolejne misje, zwiększają swoje wpływy w Krainie.

Grzegorz Arabczyk
Gdynia
wsparte: 4 | założone: 2
Kup teraz!

Czego szukasz?

  • Wszystkie
  • Udane
  • Trwające
Pytania? Pisz śmiało!